Brev:
Appetitspring - er det for meget for hans mave?
4. september 2008
Alder:
3 mdr.
Appetitspring - er det for meget for hans mave?
Hej Helen
Jeg har en dreng på 11½ uge. Han har her de sidste par dage virket sur sidst på dagen. Han har altid været ret så pjevset og pivet sidst på dagen, men jeg synes de her dage har været værre. Det hjælper umiddelbart hvis han får lidt mere mad. Han er 100% flaskebarn, så jeg har givet ham en ekstra flaske ved 18 tiden selvom han har spist feks kl 16.30. Når han har fået flasken falder han roligt i søvn. Han er også vågnet en ekstra gang sidst på morgenen sådan ved 4.30 tiden selvom han har spist kl 2.30-3.
Mit spørgsmål er om dette kan skyldes et appetitspring? Kan det hjælper at sætte mængden pr flaske op, eller er det for meget for hans mave på een gang?
Han vejer ca 6400gram (3100 ved fødsel) og får efter råd fra min sp mlm 800-870 ml i døgnet fordels på 7 måltider. Vi ville egentlig give mere men eftersom han tager godt på mener min sp at den ovenstående mængde er rigeligt.
Mange hilsner Kristine